Tuesday, March 22, 2011

BERITA SENI

2 PEMUDA SENI GRAFITI KEMBALI BEKARYA


SHAH ALAM  :  Sabtu lepas pihak kami berpeluang bertemu dengan 2 orang anak muda ( muda kerrrr - sebut dengan gaya letak kedua belah tangan atas bahu sambil mencebik kan mulut ) yang sedikit berbakat dalam arena menconteng dinding sejak mereka di bangku sekolah .. pihak kami sempat menebual mereka di opis free lance mereka yang terletak di seksyen 6 shah alam berhampiran pasar borong dan balai polis di situ .. ketika itu mereka baru sahaja selesai melukis potret terkenal Monalisa di dinding opis mereka seperti yang tertera di dalam gambar , agak kurang asam kerana potret tersebut telah diubah suai pada bahagian muka , hasil garapan yang cukup kreatif , kini potret Monalisa telah pun lengkap di pakai kan dengan topeng gas / gas mask dengan jaya nye , ini lah dia sentuhan orang muda yang tidak kenal erti batasan , kami yakin pelukis asal akan menangis tak berkesudahan jika melihat karya beliau di cetak rompak begini ..

  Apabila ditujukan soalan ' kenapa memilih bidang seni yang begini ' , mereka menjawab dengan bersahaja seperti melepas kan batuk kahak di tangga aje ' kami puaaaaaasss merosakkan karya2 yang dah sedia ada dengan penambahan elemen2 tak masuk akal sebagai wadah pekembangan seni kami ' .. jawapan mereka ini tergantung bagi kami tapi memang orang seni ni jawapan nye begitu .. jawab mereka lagi , mereka memilih Monalisa kerana potret ini memang terkenal , budak kecik pun penah tengok sebab ada dalam buku2 sejarah , mereka juga sudah biasa melakukan contengan bebas di dinding2 bangunan dan seringkali juga di hambat polis di sekitar ibukota .. " kami setakat lari pegang tong cat tu dah selalu la , macam orang giler gak kekadang tu , nak tinggal tak sampai hati bang , cat mahal kami beli tu taw , terima kasih pada nippon weather paint " , gila juga mereka ni .. oh ye orang seni memang begitu ..

   pihak kami di hidang kan kopi , ni kopi ke arang kami pun tak tahu , punye le pahit rasanya .. dah telan seteguk dua baru la mereka tersedar kerana terlupa menaruk gula , lalu kami pun tesembur beramai2 seperti gaya ahli gusti Tripple H ketika masuk ke gelanggang .. hahaaa memang lawak la perangai budak 2orang nie .. sedang asyik kami menemu bual pintu opis terbuka , masuk seorang pemuda berambut panjang dan menegur , " eyyh bila korang sampai , amacam dah kering ke lukisan aku tue " .. ahhh sudah , sapa lak yang lukis ni , diorang ke mamat baru masuk ni , kami cuba memhon kepastian .. " haha , dah korang main masuk jek terus cakap nak amik gambo , kami berdua pun posing je laaa , apa korang tanya kami jawab " aaaaaaaaaaarrrkkkh menci tul laaa , aku letak jawatan jadi wartawan skang gak .. berita tamat sebab wartawan kena sawan -  benci tapi rindu  

2 comments:

  1. Did you consider picking the best Bitcoin exchange company: YoBit.

    ReplyDelete
  2. YoBit enables you to claim FREE COINS from over 100 different crypto-currencies, you complete a captcha once and claim as much as coins you can from the available offers.

    After you make about 20-30 claims, you complete the captcha and keep claiming.

    You can click on claim as much as 50 times per one captcha.

    The coins will held in your account, and you can convert them to Bitcoins or Dollars.

    ReplyDelete