Sunday, September 25, 2011

SeNda - sEnDu keLuaRgA uLtRAmaN

Keluarga Ultra terlibat dengan MLM

 Naminbashi, Tokyo : Kita selalu disajikan tentang jasa Ultraman dalam membantu penduduk bumi menentang makhluk-makhluk raksasa tetapi kali ini wartawan kami berpeluang secara eksklusif mendekati dengan lebih dekat aktiviti kekeluargaan mereka dalam menjalani kehidupan seharian yang normal seperti kita juga, ayoh !!!!


(susunan dialog mengikut nombor)
  1. "hantu toi la korang neh !!!, kata tadi nak ajak aku g minum ngan makan-makan, ni apakehey plak nye ni suma pakai baju Kod bagai. nie MLM ni kan, siuuuul laaa korang"
  2. "diam je laaaaa along, kalo tak buat cenggini kompom ko taknak ikutnye, nak meniaga MLM ni memang kena menipu, Upline kami la ajor, ko senyap je along, dengar jek kami nak tunjuk peluang kat ko"
  3. "haram jadah !!! ngan abah sekali terkena, tak patut la korang neh !!!"
  4. "apalaaaaa, orang nak tunjuk jalan ngan peluang tuk jadi jutawan pun bising, kami dah berubah anda bila lagi"
  5. (*cakap dalam hati) "heeee, tak lama lagi kaya la aku nie wehuuuuu kaya kaya kayaaaaaa gulpps"
 Ha lawakkan, Ultraman pun terkena dengan karenah adik beradik dalam gejala scam MLM ini atau lebih dikenali sebagai Multi Level Management, kami di cerletuop-letuop lebih suka menggelarkan kumpulan ini dalam terma sendiri iaitu Member Lanyak Member, Meting Larut Malam dan Mencari Lagi Mangsa. Sedikit pesanan dari pihak penaja, harap para pembaca berfikir panjang, jangan ingat MLM boleh menghilangkan masalah kewangan anda seperti janji-janji indah mereka pada risalah mahupun sessi duduk dan dengar bersama mereka sebalik akan menambah lagi masalah kewangan anda dengan pihak bank bila anda tidak dapat mencari downline, mereka sangat desperate/terdesak untuk menjadi kaya. Ingat !!!! kekayaan tidak datang dengan cara yang mudah  -  Azman gali lubang tutup lubang


Tidak puas hati punca anak beranak bergaduh




  1. "woooooiii taro, ko pilih antara dua nie, kau nak makan penumbuk ayah ke atau kau serahkan kunci pada ayah skang, bagi ayah drive !!!!"
  2. "adoiii ayah isk isk sob sob sob, ayah tak leh la wat lagu nih, saya kumpul duit bulan-bulan nak beli kereta nie bagi la saya yang bawak"
  3. "peeeeeeehhhh Taro, kaya toi ko beli kereta Toyota Alphard nih. Kompom ni kalo tak jual dadah mesti jual DVD cetak rompak kan"
  4. "sudah la tu ayah, kalo macam ni bila kita nak bertolak, saya sakit perut"
  5. "haaa taji dia ayah taji dia, yeaaaaaahhhh ayah boleh !!!!"
  6. "haaaaaaaaaaaiiissshh, mana leh jadi nie, aku pun teringin gak nak bawak woooii !!"
Peristiwa ini tidak berkesudahan selama hampir 6hari 6malam dan mereka tidak berganjak sedikit pun dari tempat mereka berdiri dengan mengulangi dialog yang sama, ini telah menyebabkan kesesakkan jalan raya hampir 23kilometer dari kedua-dua belah arah jalan. Polis telah mengambil tindakan dengan usaha mengusir mereka tetapi tidak berjaya akhirnya mereka mengebom kereta itu dari jarak jauh. Kesemua Ultra terkejut melihat kereta menjadi abu lalu mereka pun beterbangan meninggalkan kawasan tersebut. Chaaaiiittt, boleh pun terbang gatal-gatal nak bawak kereta - Joyah Lambung


Penglibatan mereka dalam pembanggunan membawa era baru konsep seni reka



  1. "tadi masa kita sarapan pagi, ko baca tak doa makan ??!"
  2. "alaaamaaaaakkkk !!! aku lupa laaaa, skang jugak aku baca "
  3. "abaaaaaaaaaaaaaahhh kaaaauuu !!!! apa punye perangai la ko nie"

Gambar ini di ambil ketika sessi brainstorming ulasan model senireka bagi projek pembanggunan Sri Mahkota Central Of Japan baru-baru ini. Hasil dari perbincangan ini dengan pihak kontraktor didapati akhirnya ketiga-tiga beradik ini bertumbuk sesama sendiri gara-gara rekabentuk model yang dibawa ditolak oleh kerajaan  -  Fatimah monorel




Shitami, Tokyo : (Sambungan berita dari atas), setelah campur tangan dari abang long dan raja pada keluarga Ultra akhirnya rekabentuk bandar itu diterima oleh kerajaan Jepun setelah Perdana Menteri diugut yang rumah beliau akan di fire beramai-ramai. Sessi perjanjian damai ini berjalan lancar dengan kelihatan wajah perdana menteri seakan ingin senyum dan tidak sahaja, orang cakap senyum tak ikhlas. Kami sempat curi-curi menebual Perdana Menteri Jepun dan beliau berkata dia amat kesal, tidak sangka ketiga-tiga beradik itu sanggup memanggil keluarga demi untuk mengkabulkan hasrat masing-masing, sakit tau tangan saya digenggam oleh kedua-dua makhluk tadi adu beliau  -  Fatimah Monorel




No comments:

Post a Comment