Friday, September 23, 2011

BeriTa DaRi BeNgKeL


   Minggu nie aku keja petang, jadi pagi aku ada banyak masa untuk buat apa² perkara macam bayar bil, pegi pejabat pos, pegi pasar dan macam² lagi. Jadi pagi tadi aku dah pegi ke Bengkel Aksesori Kereta kat Shah Alam juga untuk mempersedapkan lagi Audio bunyi kereta aku (sebenarnya sebelum ni kereta aku senyap sunyi sebab radio rosak hahah), asek kena komen jek ngan kengkawan kan, kata kereta bisu la, sunyi la. Hari ni ada rezeki sikit aku pun pegi la beli radio ngan speaker tuk kereta yang aku sayang sangat neh.

   Tapi aku bukan nak cerita pasal radio kereta ni, takde yang  menarik sangat pun kan sebab bunyi lebih kurang dan aku pulak jenis asal kereta tu leh kuar kan bunyi sudah cukup memadai, orang putih panggil soft listening laaa hahaaaai . Ahaaaaaaaaaaaa, tapi aku nak cerita pasal kereta kat atas nie beb yang berada dalam kedai aksesori tersebut.

   Perkataan pertama yang terkeluar dari mulut aku masa mula² aku lihat kereta Proton Putra ni ialah "kaaaaaninnnaaaamuuuiii cibaaaaaaaaaaaaaiiii !!!!!! " (menjerit sambil tesembur² air liur macam aktor komedi Hong Kong Stephen Chow), hahaaa pagi²  lagi aku dah tercarut dalam bahasa kantonis yang aku belajar hasil dari menonton Filem² Gangster dari Hong Kong. Apa yang wat aku jadi macam tue adalah kerana *Saiz tayar nye yang amat kurang ajar sekali. Aku tanya tokey dia pun cakap " ini tayar aar saiz 225/80/16 maaaaaa ", hahaaahhh tu diaaaaaaa gedabaaakkk weeehhhhhh. Tak kejip² mata aku melihatnya dengan titisan air liur meleleh di tepi bibir. Agak ganas juga bila di tatap berkali² kereta ini. Dalam kotak fikiran ku terdetik rasa apalah dosa Kereta Proton Putra ini sehingga dimodifikasi sedemikian rupa, ni belom aku cerita lagi saiz intercooler yang tersembul kat depan, dah rupa radiator Lori Kontena Scania tuh.

   Sambil menunggu kereta siap aku duk belek² kereta nie, duduk jap kat dalam sambil berangan macam aku sedang memandunya, meratah selekoh² tajam dengan bergaya, memecut sehingga kelajuan maksimum, abes perah la orang cakap kan. Ada juga pelanggan lain duk memerhatikan aku macam orang gila kat dalam kereta, lantak la kan, aku nak amik feel jek duduk dalam nie hahah. Pastu terus bersembang dengan pekerja situ, wooooo rupanya kereta ni diorang wat tuk Perlumbaan jenis Drag, alaaaa yang jenis lumba jalan lurus tu jek. Patut laa tayar gedabak.

   Tak lama pastu kereta aku pun siap, yeaaaaaaaaaahhh sudah ada radio ngan speaker baru, kasi test kuat², pomen yang wat tu pun bes, macam² dia cerita itu laaa ini laaaaa, aku pun suka sembang gak sambil soalan bertalu² keluar tanya fasal fungsinya. Aku pun balik dalam keadaan tersenyum puas mendengar kualiti audio yang aku baru beli, tersenyum gak sebab pengalaman duk dalam kereta Racing walopon xde peluang nak memandunya, tapi dalam senyum ada gak duka tawa sebab duit terbang bagaikan pepasir ditepian pantai, nampaknya aku makan maggi ngan sup kosong je la bulan ni, eeeyyh kira ok la kan dari ada orang tu makan hati berulam jantung hahah. ok aku blah dulu laaa ye chhhooooooooOOooiii

No comments:

Post a Comment